Nabagā un bagātā cilvēkā pasaules uzskats




Nabagā cilvēka pasaules uzskats

Bagātā cilvēka pasaules uzskats
Nabagais cilvēks tic trūkumam un zaudēšanai.
Bagātais cilvēks tic Visuma pārpilnībai.
Redz šķēršļus un atkāpjas to priekšā, tāpēc ka netic sev.
Tic iespējām.
Tic sev un savam spēkam.
Darbojas.
Neveiksminieka daba.
Uzvarētāja daba.
Neveiksme pārliecina viņu par viņa vājumu un nederīgumu.
Priekš viņa nepastāv neveiksmes. Viņš izdara pozitīvus slēdzienus no jebkurām situācijām un kļūst stiprāks.
Zems pašnovērtējums:
„Es nekā neesmu vērts,” –
„Es tā neesmu cienīgs.”
Augsts pašnovērtējums:
„Es esmu visa paša labākā cienīgs.”
Neuzticas cilvēkiem.
Baidās riskēt.
Redz tikai naudu, bet tāpēc, kā likums, cieš neveiksmi.
Uzticas cilvēkiem. Tāpēc, ka uztic cilvēkiem savus pasākumus. Prot riskēt, bet risks ir attaisnojams. Viņš ne vien naudu, bet sava pasākuma paplašināšanos. Tas ir – pārskata situāciju un vēl dažus soļus uz priekšu.
Gaida palīdzību no citiem.
Palīdz citiem.
Strādā naudas dēļ.
Nauda strādā priekš viņa.
Domā negatīvi.
Domā pozitīvi.
Tipiskās domas un pārliecības (domas, kas noliedz naudu):

Nauda – ļaunums:
  • sasodītā nauda;
  • nevis naudā ir laime, bet tās daudzumā;
  • nauda – tas ir ļaunums;
  • nauda bojā cilvēku;
  • jo bagātāks, jo skopāks;
  • nauda izkropļo;
  • nauda padara cilvēku sliktu, alkatīgu;
  • nauda nelabi smird;
  • nicināmais metāls;
  • ar godīgu darbu, bagāts nekļūsi.
Tipiskās domas un pārliecības (domas, kas pievelk naudu):

Nauda – līdzeklis:
  • nauda tas ir līdzeklis preču, pakalpojumu un darba iegādei;
  • nauda – tā ir viena no iespējām dzīvot, radīt, izmainīt pasauli, veidot dzimtas mājvietu.;
  • tā ir viena no iespējām apmierināt savas vajadzības;
  • tā ir iespēja palīdzēt tuvākajiem,
  • iespēja attīstīties, ceļot;
  • es ar prieku pieņemu naudu;
  • es izlietoju naudu, lai īstenotu dzīvē savus tīros nodomus un nolūkus.
Nav naudas:
  • cilvēkiem nav naudas;
  • man nav naudas;
  • naudas trūkums – visa ļaunuma sakne;
  • es nevaru sev to atļauties;
  • jo vairāk naudas, jo labāk;
  • visapkārt vieni blēži.
Ir nauda:
  • man vienmēr ir nauda;
  • man ir tik daudz naudas, cik man ir nepieciešams manu nolūku īstenošanai;
  • es varu atļauties nopirkt to, ko es gribu un kas man ir vajadzīgs;
  • ko es varu izdarīt, lai sev to atļautos;
  • cilvēkiem ir nauda;
  • es zinu, kur es varu dabūt naudu.
Smaga naudas pelnīšana:
  • nauda nāk smagā darbā;
  • lai nopelnītu naudu, krietni jāsvīst;
  • naudas dēļ ir jāstrādā;
  • ar sviedriem un asinīm;
  • līdz ar bērniem aug izdevumi;
  • bērni piedzimuši – tagad vajag pasvīst.
Pārvaldu naudu:
  • nauda ienāk manā dzīvē viegli un pa dažādiem ceļiem, dažādos veidos;
  • es pārvaldu, rīkojos ar naudu;
  • nauda strādā priekš manis;
  • nauda kalpo man;
  • līdz ar bērniem aug ienākumi;
  • bērni vairo manu labklājību.


Valērijs Siņeļņikovs „Ceļš uz bagātību”.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru